Ahad, Mei 28, 2006

-SANG RAJA YANG 'Z'ALIM-

Kepada seorang lelaki yang menggengam sebuah mahkota kerajaan yang 'Z'ALIM,


Wahai Sang Raja yang 'Z'alim!
Aku adalah hamba di kerajaan ini
Yang dipenjara jiwa dibaui himpitan gunung yang galau

di tanah yang kering darah dosa-dosa PENIPUANmu
Kau telah memperkosa segenap pelusuk ragaku
Menyeret kelembah KHIANAT ini
Kau adalah Raja yang PENGECUT!
Melantak perempuan yang lemah seadanya

Dengar wahai Sang Raja yang 'Z'alim!
Kini di dalam rahimku ada janin milikmu
Di dalam rahimku ada dua kembar bernyawa
Kembar yang kunamakan 'kasih' dan 'cinta'

Sebelum waktu membenci dan berlari

Sebelum lahirnya mereka kebumi
Aku telah membunuh anak-anakku
Aku penggal satu persatu!
Di dalam rahimku

Dengar wahai Sang Raja yang 'Z'alim!
Sebelum Tuhan memberi kiamat kepada manusia
Sebelum nafas terakhir terhenti
Aku bersumpah atas nama anak-anakku
Sumpah seorang ibu
Sumpah seorang yang di 'Z'alimiMU
Seluruh keturunanmu di setiap raga dunia

Akan mati seperti anak-anakku!!!!

Dan kini
Aku hanya seorang wanita
Yang ada sekujur raga
Tiada rahim di dalamnya
Tidak akan mengandungi isinya
Walaupun SATU nyawa itu!!


Tiada ulasan: