Rabu, Mei 21, 2008

GI JANE

1.1


Aku baru sampai di bilik ini, tapi sudah ada orang di dalamnya . Ada sikit kemusyikilan, siapa pulak yang sebilik denganku. Ketika hiperbola langit matahari bersorak diatas kepala, daun pintu di pulas seseorang. Seorang awek (awek ke?entah!) masuk ke dalam. Eh!
aku mengumpat di dalam hati dengan penanda gila ini. Getaran darah-darah aku yang riang tadi, bertukar dari merah ke kotomi hitam putih. Dia (awek tadi) seperti si gagah gladiator yang keluar dari tempat sembunyi. Dengan gaya arogan ditengah kolesium, ekspresi wajahnya berkerut. Dia memadang aku, ala seperti aku baru jatuh dari bulan. Bertubuh tegap, ada cop mohor corak primitif dilengan kirinya. Kepala awek itu botak. Ehemm, hidup ini tidak selalunya anonim, kena ada impak kejutan? Sekarang kau rasakan. Impak yang kau nak kan?

‘hai, I’m Neil’ katanya. Sambil meraba-raba seluarnya, mencari sesuatu (dompet) yang takdirnya tersimpan di dalam kocek.

Aku telan air liur sikit. Tersengih. Salamnya kusambut dan panggilan pun disahut (saper kata aku sombongggg…., takla! buangkan stigma jelek kau). Tapiiiiii, tapikan dalam gubuk imaginasiku, paling tidak pun awek dalam bilik ini berbentuk setan dedemit yang genit atau mutan yang cantik berimej trendi. Tik! Tolong padankan lampu dalam otak kau sekarang! Hallo! kau sebilik dengan Lt. Jordan O'Neil dalam filem GI Jane. Pergh!!

Jadi kaedah antonasi aku kena ala-ala brutal untuk bercakap dengan teman tapi mesra aku yang baru ni. Awek kepala gondol itu sekilas menoleh dan diam (cam biasalah), memberi aksi bahasa tubuh yang paling minima. Diamnya seperti seniman merenung firasat. Nahhh! bisnes pemberontakan ini memanggg menyeksakan!.

“Kau dari mana? Asal mana?” untuk kesekian kalinya si O’neil itu bersuara dengan nada anarki yang sedang memprotes di depan permaisuri. Hah?

Akhirnya aku berkata seperti menantu yang derhaka. “dari KL”. Kataku selaju berlari seberingas anjing gila keliling kota. Sebenarnya, aku berharap dapat mereka-reka cerita tentang profil diriku kepadanya, aha, yerrrrr yang aku ini seorang perempuan joker dari di negeri kubus, tercipta dari tanah kering yang bising bersama partikel geometri kaki dan lengan yang tidak dapat disentuh tangan. Kau rasa dia faham?..hahahaha..rasakanlah wei!

Tapi tak! tak jadi, sebab aku tercium bau aroma malam-malam terkejam sedang menanti. Sekarang aku terobesisi dengan ketakutan dari seksaan oleh makhluk ini.


Tiada ulasan: