Selasa, Jun 17, 2008

GI JANE 1.2


-“Malam ini, kalau kau dengar apa-apa di luar sana, kau jangan bersuara?”


-“kenapa?” Tanya aku laju. Hmmm hidung aku tercium aroma tertentu yang mengingatkan aku pada satu fasa yang sedang berlaku dalam hidup.


Muka si Neil berubah terus, memandangku seperti wajahku tidak berkulit daging. Dengan mata kuyu layu dan wajahnya yang tidak simetri dan mengeluarkan suara frekunsi bersabda:


“Jangan banyak tanya, ikut saja cakap aku!”. huhuhuhu. Arahan ker apa nie dari seorang Lt. Jordan O'Neil.


Aku faham dengan reaksi ngerinya si botak di depanku ini. Gerak tubuhnya lebih banyak berkata dari mulutnya. Otak berkabut berputar seperti hutan yang dibakar, dia memaksa aku untuk terus bertanya.


“Tapi kenapa?!”. Neil terkesima. Aku terfikir ingin lari menyorok. Atau mencari-cari alasan untuk pengsan. Dingin kipas di siling bilik seakan ingin mematahkan leherku. Punah harapan aku. Menyesal bertanya untuk kali kedua. Wah, inilah bahayanya sebuah keinginan. Yer, seperti telah aku jangka yang si botak ini berkemungkinan ada masalah proposi dan fluktuasi hormon. Aku adalah mangsanya yang sakit terseksa. Dan Neil berjaya mencetak bayangan replika yang ada di dalam kepalaku dengan tajam.

Tiada ulasan: